21 d’octubre de 2012

Carta de Montse Ros, secretària general de CCOO Educació als companys/es d'USTEC-STEs

Terrassa, a 30 de setembre de 2012

Benvolguts companys i companyes d’USTEC-STEs,

Us escric amb pena. He vist que heu posat en un comunicat vostre sobre les retribucions en situació d’incapacitat temporal:

“CCOO i UGT han avalat aquesta retallada signant l'acord”

Com sabeu, vaig ser representant de CCOO en la negociació d’aquest tema en la Mesa general d’empleats i empleades públics de la Generalitat de Catalunya.

Com sabeu, CCOO i UGT ens hem oposat a totes les retallades, igual que vosaltres.

També sabeu, perquè formeu part de la mesa, al menys tres coses:

Primera, que, sense acord, els companys i les companyes que pateixen una baixa de més de tres mesos seguirien cobrant el 75% del salari fins al final de la baixa (Llei de Mesures). És gràcies a l’acord que cobraran el 100% del salari.

Segona, que, sense acord, els companys i les companyes que cotitzen a la seguretat social, a partir del dia 15 d’octubre no cobrarien res de res els tres primers dies de la baixa, el 60% del tercer al vintè dia, i el 75% fins al final de la baixa (RDL Rajoy de 14 de juliol). És mitjançant l’acord que cobraran el 50%, el 75% i el 100%, que és el màxim que permet el RDL.

Tercera, que CCOO i UGT estan compromeses a tornar a aconseguir el 100% de les retribucions en situació d’IT, tombant el RDL del Rajoy. I que per això treballem activament en l’organització de la mobilització a Catalunya i a Espanya, en el marc d’una plataforma sindical unitària de la qual formeu part. I que per això hem fet un recurs jurídic. I que per això treballen els nostres representants a les meses estatals.

Si UGT i CCOO haguéssim fet el mateix que USTEC-STEs (organitzada en IAC) i no haguéssim forçat un acord, els companys i les companyes en situació d’incapacitat temporal estarien pitjor, força pitjor.

Ho sabeu tan bé, que a l’acta de la reunió negociadora (pàgina 5) consta la següent frase, que heu signat:

CCOO i UGT no hem avalat res ni tenim capacitat per a fer-ho. I ho sabeu, com ho sé jo: sou tan delegats sindicals com ho sóc jo, i tan representants a la mesa com ho sóc jo. Sabent el què sabeu, i coincidint com coincidim en els objectius, no podríeu dirigir els vostres missatges a reforçar la unitat sindical i les aliances socials? Quina pena, quina pena...

Montse Ros,

Secretària general de CCOO Ensenyament