31 de maig de 2012

Granollers, 2 de juny: L'escola s'expressa al carrer.. Moguem-nos per l'educació pública

Tortosa, Manifestació 6 de juny contra les retallades, en defensa dels serveis públics

Tortosa

Manifestació 6 de juny

Serveis públics, si!
Retallades, NO!

Casserolada de persones desocupades contra el rescat de Bankia 1 de juny, 10h, a Badalona

Demà divendres, 1 de juny, a les 10'00h, a Badalona

Casserolada de persones desocupades contra el rescat de Bankia

Comunicat de premsa de CCOO del Barcelonès:

CCOO del Barcelonès Nord crida a la participació a la casserolada contra el rescat de Bankia, que tindrà lloc demà, 1 de juny, a les 10 hores, al carrer Francesc Layret, 121, cantonada amb el carrer del Temple de Badalona.

CCOO del Barcelonès Nord dóna suport a la primera convocatòria que fa l’Associació de persones desocupades de Badalona contra el rescat de Bankia al considerar que no és admissible que es retallin els pressupostos en polítiques actives per a les persones aturades, en sanitat i educació i alhora es destinin diners al rescat dels bancs.

La crisi té moltes conseqüències, la primera i més important és l’expulsió dels treballadors i les treballadores del mercat laboral i al Barcelonès Nord ja són més de 40.000 les persones afectades.

Aquesta iniciativa es suma a les denúncies contra les polítiques d’ajust pressupostari i retallades socials portats a terme pels governs del PP i CiU.

Diumenge 3 de juny, als jardins de Can Miralletes, @SOSbressol està de dol. Que no acabin amb l'educació pública 0-3

Diumenge 3 de juny d'11 a 14 h., als jardins de Can Miralletes (entre Indústria i Sant Antoni Mª Claret)

Les Entitats de Sant Martí per l’Escola Bressol Pública, han organitzat una festa als Jardins de Can Miralletes.
El bressol està de dol
Que no acabin amb l'educació pública 0-3

Mobilitzacions a Tarragona en contra de les retallades en educació: 31M, 18h, barri de Bonavista

La concentració serà avui a les 18.00 hores a la plaça de la Constitució

Les protestes contra les retallades en educació es traslladen avui dijous al barri de Bonavista de Tarragona

Avui dijous, 31 de maig, les protestes contra les retallades en educació es traslladen al barri de Bonavista, en un acte convocat per l'Assemblea per l'ensenyament públic i l'AAVV de Bonavista, sota el lema "Les retallades en educació no són la solució!". La protesta tindrà lloc a les 18.00 hores a la Plaça de la Constitució.

Dijous passat per la tarda, unes dues-centes persones es van concentrar a la plaça de l'església del barri tarragoní de Sant Salvador en defensa de l'ensenyament públic. Aquesta va ser la segona concentració que es realitza als barris de la ciutat de Tarragona. La primera, va ser fa dues setmanes al barri de Torreforta.

D'aquesta manera, es pretén portar les protestes a tots els barris de la ciutat, per tal de dur aquesta lluita a tots els racons de Tarragona. Des de CCOO hi donem tot el suport i participem activament en totes les concentracions.

CCOO lamenta el tancament forçós de la URV al Campus de l'Ebre i demanarà explicacions a la direcció del centre

La direcció de la universitat ha fet fora els alumnes i ha ordenat el tancament de l'edifici de Tortosa per evitar la protesta dels estudiants

CCOO volem lamentar l'actitud intolerant i autoritària de la direcció de la Universitat Rovira i Virgili (URV) que, davant la protesta anunciada pels estudiants, ha ordenat fer fora a les cinc de la tarda d'ahir a tot el personal i alumnes del Campus de l'Ebre i ha procedit al tancament de l'edifici de Tortosa per evitar que entressin els alumnes.

CCOO considera incomprensible i impresentable la decisió de la URV per tal d'evitar que els alumnes es tanquessin i passessin la nit al centre amb motiu de protesta per les retallades anunciades en Educació i l'augment de les taxes universitàries. ‘No entenem la decisió de la URV quan a Tarragona els alumnes s'han tancat durant tres dies i tres nits sense incidents i, de fet, l'únic que pretenen els estudiants és fer palès la seva indignació per l'increment desmesurat de les taxes i per les retallades, a l'igual que han fet els rectors de totes les universitats catalanes plantant fa uns dies al ministre Wert', ha dit Marisa Panisello, delegada de CCOO a la URV.

CCOO assistia ahir a l'assemblea que realitzaven els estudiants a les vuit del vespre a les portes del Campus de la URV per expressar el seu suport als estudiants i ja ha avançat que demanarà explicacions a la direcció del centre per conèixer els motius exactes del desallotjament i el tancament del centre.

Ensenyament Públic: Retribucions 2012

Ensenyament públic: les retribucions del 2012 . Consulta la nòmina. ATRI

L'educació pública, al límit!

Més retallades de plantilles i recursos als centres per al curs 2012/2013 i nova retallada salarial

El Govern aprova la retallada del 5% a les retribucions del 2012, aplicable a les pagues extres (29 de maig 2012)

30 de maig de 2012

Vilanova i La Geltrú: passejada per l'educació 17 de juny

MANIFEST COMUNITAT EDUCATIVA GARRAF

HA ARRIBAT L'HORA

L'educació pública demana auxili. Està en estat d'alerta. Les administracions, amb les seves decisions i actuacions han deixat palès que l'ensenyament públic no és una prioritat. No el defensaran. No els interessa ni salvar-lo, ni menys encara dignificar-lo. Ha arribat l'hora doncs que siguem nosaltres, els ciutadans i ciutadanes, els mestres i les mestres, les famílies, qui el defensem. Haurem de ser nosaltres qui el dignifiquem.

Ha arribat l'hora de creure en l'educació pública com l'eina que garanteix que tothom, vingui d'on vingui, pugui esdevenir-ho tot; ha arribat l'hora de que els somnis de futur d'infants i joves puguin seguir fent-se realitat. Ha arribat l'hora en què, junts, exigim els recursos necessaris per poder donar als nostres fills i filles les eines per ser ciutadans i ciutadanes ben formats i preparats el dia de demà.

Ha arribat l'hora en què hem de deixar clar que no ens empassarem que l'educació és un privilegi de qui se la pot permetre, si no de tothom, i que és responsabilitat dels polítics vetllar perquè això sigui així.

Ha arribat l'hora de deixar de pensar en què això només ho han de defensar els mestres i les mestres. Això va més enllà d'una demanda laboral docent. Molt més enllà. Estem parlant de lluitar i defensar la millor i més eficient inversió que pot fer una societat: la inversió en educar persones emprenedores, crítiques, exigents, responsables i cultes; estem parlant de la inversió en el tresor més preuat que té un poble: els nens i nenes. Estem parlant d'un dret inalienable que permet a tothom, simplement, ser algú.

Ha arribat l'hora d'exigir fermament a les administracions públiques que garanteixin els recursos necessaris per poder ensenyar de forma digna i responsable i facilitin l'accés a l'educació a tothom. Ha arribat l'hora de dir prou; de dir que amb l'educació pública no s'especula, no es juga. Ha arribat l'hora de plantar-nos i dir, ben alt i ben clar: fins aquí!

Avui, ha arribat l'hora.

Fotos de la concentració a Vilanova del dia 29 de maig de 2012 contra les retallades i en defensa de l'ensenyament.

Hi han assitit unes 200 persones i estaven convocats tan mestres com famílies a través de les AMPES. La setmana vinent torna a haver-hi convocatòria.

29M: Flashmob a Badalona en contra de les retallades

La Gent de Badalona sabem el que volem!!!!

Les samarretes grogues prenen la plaça de la Vila en el transcurs del ple municipal
La mobilització de les escoles públiques de Badalona contra les retallades i ara també contra els anomenats 'bonollibres' és ja quelcom habitual l'últim dimarts de cada mes, mentre es porta a terme el ple municipal. Però la mobilització d'aquest dimarts a més ha comptat amb melodia pròpia. Les escoles públiques han creat una cançó contra les retallades, que aquest dimarts han ballat. Asseguren que és "la única manera de fer-se escoltar".

Mentre la comunitat educativa per l'ensenyament públic de qualitat es concentrava a la plaça, dintre del Consistori, a la sala de plens s'aprovava la permuta de terrenys al Mas Ram per construir un equipament comercial. Això vol dir que s'aprova una permuta entre l'Ajuntament i La Penya, mitjançant la qual l'Ajuntament ajudarà a La Penya a ingressar diners amb la venda d'uns terrenys a un equipament comercial. El famós Mercadona que ocupa pancartes, contràries a la seva arribada, a la urbanització del Mas Ram.

De fet, una veïna del Mas Ram i membre de la Junta Plataforma Pro-Defensa del Mas Ram va agafar la paraula al ple per mostrar el seu desacord davant d'aquest projecte i va destacar que l'alcalde, Xavier Garcia Albiol, "no ha actuat amb transparència amb la junta de propietaris de la urbanització" explicant entre d'altres qüestions que el Partit Popular, quan estava a l'oposició, estava en contra de l'arribada del Mercadona a aquest barri.

Malgrat tot, la permuta es va aprovar per unanimitat al ple. PP, CiU, PSC i ICV-EUiA van votar favorablement donat que la construcció d'aquest equipament comercial es traslladarà als límits del barri no pas a dintre, respectant, assegurava ahir l'alcalde "l'entorn natural i l'opinió dels veïns i veïnes del barri". El nou equipament comercial de fet estarà situat a l'avinguda Llenguadoc i només tindrà accés directe per la B-20, ho que vol dir que els cotxes que vulguin apropar-se al supermercat ho hauran de fer per aquest lateral i no pas per dintre del barri. Amb tot això Xavier Garcia Albiol va assegurar que en els pròxims dies tindrà una trobada amb els veïns i veïnes del Mas Ram per aclarir el projecte.

Descarregat la cançò:

Descarregat la lletra:

Dimarts 29 maig / a partir de les 17.30h / Pl. de la Vila de Badalona

Aquest dimarts serà el darrer del curs, en què les escoles ens concentrarem a la plaça de la vila, per acomiadar-nos hem pensat a realitzar la gravació d'un vídeo on surtin representants de tots els centres públics de la nostra ciutat, sabeu que a la gent de Badalona ens agrada liar-nos.

Fotos de la concentració Sant Andreu #maragroga 30 de maig

Dimecres 30 17h p. Orfila Concentració per lliurar aquest manifest

EN DEFENSA DE L’EDUCACIÓ PÚBLICA I DE LA SEVA QUALITAT

Al voltant de 300 persones dels centres educatius públics de Sant Andreu i de les AMPA s’han concentrat aquesta tarda per protestar contra les retallades en educació. Totes les escoles públiques del districte, una vintena, han signat un manifest en defensa de l'educació pública que han entregat aquesta tarda al regidor del districte.
Desenes de persones entre pares, professorat i alumnat s’han manifestat aquest dimecres al districte de Sant Andreu en contra de les retallades en educació. La concentració ha estat convocada per la comunitat educativa de centres públics de Sant Andreu (prop d’una vintena de centres) a la plaça d’Orfila. Allà, alumnes i mestres han fet sonar xiulets i timbals.
La manifestació ha transcorregut en un ambient festiu i reivindicatiu, amb molts nens i nenes que acabaven de sortir de classe i en la qual molts dels assistents han portat samarretes grogues amb el lema “SOS ensenyament públic de qualitat”.
Durant la protesta, un grup de manifestants s’han dirigit a la seu del districte i han lliurat al regidor de Sant Andreu, Raimond Blasi, un manifest en defensa de l’educació pública i de qualitat. El text protesta contra uns ajustos que suposaran una reducció de la plantilla a les escoles, una disminució de les hores d’atenció a les famílies i als alumnes i un increment de les ràtios de fins a 30 alumnes per aula.

BTV, vídeo... (+)

EN DEFENSA DE L’EDUCACIÓ PÚBLICA I DE LA SEVA QUALITAT

Les comunitats educatives de les escoles públiques del districte de Sant Andreu, davant les recents mesures que han pres els nostres governants i que porten a una situació molt greu que repercuteix, directament, en la QUALITAT DE L’EDUCACIÓ, de la que tant en parlen davant els mitjans de comunicació, manifestem el nostre rebuig i la nostra indignació davant les següents mesures:
§        Reducció de plantilles.
§        Disminució de les hores de gestió i coordinació que implica:
-         Menys hores d’atenció a les famílies.
-         Menys tutories individualitzades.
-         Menys hores de planificació i i programació.

§        Increment de fins a 30 alumnes per aula que comportarà una atenció menys individualitzada dels nens i nenes, menys possibilitats de realitzar propostes innovadores...
§        No nomenar personal substitut fins l’onzè dia lectiu, per tant s’hauran de cobrir des de la pròpia escola, sovint a costa de:
-         Desmuntar reforços, desdoblaments, tallers, especialitats...
-     Disminuir la bona atenció al grup classe fent passar un mestre/a diferent cada hora o repartir els alumnes en diferents aules.

Finalment, també volem manifestar el nostre rebuig per la manera com es reben darrerament les informacions que afecten a l’educació: els encarregats de transmetre-les són els presentadors i locutors de la ràdio i de la TV, en cap cas s’utilitzen els canals establerts oficialment en el Departament. Quina imatge de serietat i responsabilitat poden  donar les escoles públiques a les famílies quan els seus i les seves mestres s’assabenten d’informacions d’aquesta mena a casa, per televisió mentre sopen ?

Perquè els professionals de l’educació s’estimen la seva feina, perquè gaudeixen fent-la. Perquè tota la comunicat educativa volem que aquest país tiri endavant i volem que els infants d’ara siguin persones amb cultura, educació, crítics, amb capacitat de decisió i bons ciutadans i, si s’escau, bons dirigents  no podem assumir aquesta degradació de l’Educació Pública.

Per tot el que s’ha exposat, exigim que es deroguin les decisions preses i demanem que els responsables del Departament d’Ensenyament escoltin la Comunitat Educativa i adoptin mesures que de debò afavoreixen el sistema educatiu, l’escola pública i la seva qualitat.

Després del lliurament dijous 23 de maig, de més de 6.000 signatures al Departament, de les comunitats educatives de les escoles de Sant Andreu, recordeu que hem quedat en anar a lliurar el manifest al districte el proper dimecres 30 de maig a les 17h 30m.a la Plaça Orfila

Les comunitats educatives de cada centre sortiran en cercvila cap a la Plaça Orfila, allà a les 17h 30 lliurarem el manifest al Districte i cridarem ben fort : PROU RETALLADES EN EDUCACIÓ !

Veniu de groc tota la família i porteu quelcom per fer molt soroll !

Adjunto el cartell convocat la concentració ! ( L'imprimiu i en feu difusió pel barri !!!

US HI ESPEREM !

Comunitat Educativa de les Escoles Públiques de Sant Andreu