25 de juliol de 2014

Terrassa.Curs de formació pública / laborals EL TACTE AFECTIU EN L’EDUCACIÓ INFANTIL (1er trimestre 2014/2015)

EL TACTE AFECTIU EN L'EDUCACIÓ INFANTIL
Curs 100% subvencionat

INSCRIPCIÓ TANCADA


Destinataris


Curs adreçat als treballadors i treballadores, en actiu, de l’àmbit educatiu públic: professorat del sector públic, personal laboral del Departament d’Educació i personal de les universitats públiques. MÉS ESPECÍFIC: (Mestres, educador/es infantils i altres professionals vinculats a l’educació infantil (etapa 0/6).

IMPORTANT: SI EN EL MOMENT COMENÇAR EL CURS NO ESTEU TREBALLANT, NO HI HA CAP PROBLEMA, SEMPRE QUE TINGUEU ALGUNA NÒMINA PÚBLICA DEL 2014



Lloc de realització:

EBM Tabalet de Terrassa (Ctra. de Castellar, 410 (La Grípia), 08227 Terrassa.)

Durada: 20 hores

Dates:  Setembre: 3, 4, 5,  8 i 9 de setembre

Horari: de 15:30 a 19:30h.

Formadors: Mercè Simon Mont i Maria del Castillo López (membre d'ATAEI)


OBJETIUS:
  • Sensibilitzar i donar informació de la importància del sentit del tacte, als professionals que treballen en el camp de l’educació (escoles bressol, i d’educació infantil, ludoteques, i altres)
  • Incorporar el tacte afectiu sense ser invasius, per aconseguir una vivència  positiva, respectuosa i enriquidora per ambdues parts (infant/educador/a), per fer del tacte afectiu un eina de relació i comunicació entre l’infant i l’educador/a i entre els mateixos infants.

CONTINGUTS:
  1. El tacte en l’educació infantil - Introducció.
  2. L’educació a través de la historia.
  3. Beneficis del tacte i de la nutrició afectiva en la primera infància.
  4. La importància dels vincles afectius en el procés de l’aprenentatge dels infants.
  5. El desenvolupament del sistema nerviós: Consideracions pràctiques i aplicacions a l’aula.  
  6. Temperaments en la infància.
  7. Las somatitzacions en las diferents parts del cos del infant. 
  8. L’apropament a través del tacte per un treball profund de les actituds. 
  9. Els infants amb necessitats especials en l’educació infantil: algunes consideracions.
  10. Context i estratègies per a la introducció del tacte afectiu.
  11. Apropament a través del tacte.
  12. Adaptació del tacte afectiu i del massatge segons les edats.
  13. Currículum de Educació Infantil i tacte afectiu. 

METODOLOGÍA:
  • Exposicions verbals y col•loquis.
  • Pràctica del massatge i tacte afectiu entre els i les participants, per poder elaborar experiències i reflexions.
  • Altres propostes pràctiques per obtenir vivències, sensacions i reaccions.
  • Visualització d’imatges 
Per a més informació:
Mercedes Periñán: mperinan@sindicat.ccoo.cat
Carmen Revelles: crevelles@sindicat.ccoo.cat