30 de setembre de 2015

Universitats. Concentració en protesta per la denúncia que la Generalitat ha fet del conveni col·lectiu de les universitats públiques

La Generalitat segueix donant l'esquena a la negociació col·lectiva

CCOO i UGT convoquen una concentració de delegats i delegades davant del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (Passeig Lluís Companys, s/n, Barcelona) dimecres 30 de setembre, a les 10.00 h, per mostrar el rebuig al que consideren un judici “polític”: la Generalitat ha impugnat el VI Conveni Col•lectiu del Personal d'Administració i Serveis Laboral de les universitats públiques catalanes i ha portat als tribunals als sindicats que el vam signar -CCOO i UGT- i a les universitats.

Aquesta impugnació és un acte sense precedents en aquest àmbit i resulta un atemptat directe contra el dret a la negociació col•lectiva i contra l'autonomia universitària.

El judici tindrà lloc el dimecres, 30 de setembre, a la Sala Social del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, i els treballadors i treballadores de les universitats estan convidats a sumar-se a la protesta per mostrar el rebuig de les universitats a l'actitud del Govern de la Generalitat.

La Generalitat ha impugnat aquest conveni de l’àmbit públic perquè pretén perpetuar les retallades i vol que es consolidin en un conveni col•lectiu, demostrant la voluntat retalladora insaciable del govern.

Les universitats catalanes i els sindicats CCOO i UGT, signants d'aquest conveni col•lectiu, presentaran una defensa conjunta i, tal com ens van comprometre, els sindicats arribaran fins a les últimes instàncies judicials per defensar aquest conveni que va ser ratificat, de manera molt majoritària, pels treballadors i treballadores de totes les universitats públiques catalanes.

#Vine i lluita amb nosaltres