9M Vaga general de l'Ensenyament      Vine i lluita amb nosaltres!

27 d’abril de 2016

No reglada. Permisos, llicències, excedències i reduccions de jornada. Actualització, abril 2016.


Ets treballadora o treballador d'ensenyaments No Reglats? 

Tens clars els teus drets?


26 d’abril de 2016

9 de maig: Presentació del llibre "Bullying"

El proper 9 de maig, a les 18h:
Cicle Fem Pedagogia

Presentació del llibre "Bullying. Una falsa salida para los adolescentes" amb Francesc Vilà, psicoanalista i director sociosanitari de la Fundació Cassià Just i coautor, Enric Roldán, mestre d'El Casalet i coautor, i Dolors Vique, responsable de Política Educativa de CCOO de Catalunya. 

Speakers' Corner

Espai l'Assemblea
Via Laietana 16
Barcelona

26 d'abril Dia de la Visibilitat Lèsbica 2016


El 26 d'abril és el Dia de la Visibilitat Lèsbica. L'Àmbit LGTBI de CCOO de Catalunya reivindica la igualtat de drets i per això ha elaborat un manifest que podeu veure aquí:

25 d’abril de 2016

Opinió. Els plans reals de l'Educació Financera als instituts

Durant aquest curs s’està implementant laquarta edició del projecte d’Educació Financera a les Escoles de Catalunya (EFEC), un projecte dirigit a alumnes d’ESO, que pretén transmetre coneixements financers. 

Homenatge a l'Abel

Centenars de persones, mestres i professores vam recordar ahir l'Abel, el professor que va ser assassinat per un alumne ara fa un any a l'Institut Joan Fuster de Barcelona. Demanem al Departament d'Ensenyament més recursos per a prevenir la violència a les aules i enllestir el protocol d'agressions. 



'Volem recordar l'Abel Martínez i dir que encara estem de dol i que el trobem a faltar', va assenyalar el secretari general de la federació d'educació de CCOO, Manel Pulido.

Reclamem un protocol que inclogui el suport de l'administració a les persones agredides, com es fa amb altres professionals i que s'assisteixi personalment els casos greus. Calen més recursos per a prevenir les agressions i la violència a les escoles. 

Res no ha canviat, el protocol d'agressions encara que no està enllestit i no s'han abordat temes com la salut mental dels infants i els adolescents i les estratègies per a millorar la convivència.

#TotsSomAbel








27 Abril, Xerrada informativa FP a Terrassa



XERRADA INFORMATIVA FP

22 d’abril de 2016

CCOO va proposar al Consell Escolar de Catalunya una millor acollida de l’escolarització de l’alumnat de P3

El 17 de d’abril la Consellera d’Ensenyament ha presentat ORDRE ENS/77/2016, de 6 d'abril, per la qual s'estableix el calendari escolar del curs 2016-2017 per als centres educatius no universitaris de Catalunya. Atenent que  s'aplica als centres educatius no universitaris de Catalunya, públics i privats i en el seu article 3 en l’apartat 3.3. recull que:

18 d’abril de 2016

Sabadell. Xerrada amb Pilar Benejam sobre l'Educació que volem


Imatges de la xerrada amb Pilar Benejam el passat dimecres, 13 d'abril a Sabadell.

Intercanvi professors de Xauen (nord del Marroc) amb Girona i Viatge sociocultural


El proper dilluns 18 d'abril i fins el divendres 22, es realitzarà la segona part del programa d'intercanvi docent entre les poblacions de Xauen i Girona. L’intercanvi serveix per obrir ponts de col·laboració entre docents de les dues ciutats i establir dinàmiques de formació i compartir bones experiències educatives.

15 d’abril de 2016

Informe de la Federación de Enseñanza. Els preus universitaris espanyols, dels més cars d'Europa

La Federación de Enseñanza de CCOO acaba de presentar un informe que recull dades més que evidents sobre la càrrega econòmica que pateixen els i les estudiants universitaris espanyols.
L'Estat Espanyol és dels més cars en preus, tant dels Graus, només superat per Irlanda, Letònia, Lituània i Regne Unit, com dels Màsters. 

13 d’abril de 2016

CCOO Educació rebutja l'assignació de tasques sanitàries al personal educatiu

CCOO rebutja l’assignació de tasques sanitàries al personal educatiu i exigeix al Departament que contracti el personal sanitari adient.

Publicada la Llista Provisional per treballar a la borsa docent



Publicada la llista PROVISIONAL d'admesos i exclosos a la borsa de treball de personal docent (2016)

Avui s'ha publicat a la web del Departament d'Ensenyament les llistes provisionals d'admesos i exclosos de les persones que es van inscriure's a la borsa de treball de personal docent. 

Us recordem que teniu un termini de 10 dies hàbils per presentar al·legacions al respecte, i que la llista definitiva es preveu que es publicarà a la primera quinzena de maig (no confirmat encara).


Per qualsevol dubte o pregunta podeu omplir aquest formulari i us informarem i assessorarem al respecte.

12 d’abril de 2016

Lleida. Xerrada 'Serà la integració de l'FP una mesura d'èxit?'


El proper divendres, 15 d'abril tindrà lloc la xerrada sobre la integració de l'FP a càrrec d'Eduard Requena, responsable d'FP de CCOO. 



Des de 2009, la despesa pública s'ha reduït un 30%

CCOO ha presentat en roda de premsa “Cartografia de les retallades. La despesa pública a Espanya, entre 2009 i 2014”, un estudi de les retallades en la despesa pública que s'han produït al nostre país en el període més àlgid de la crisi. 
L'informe posa de manifest que, entre 2009 i 2014, s'ha produït en termes reals una reducció del 30% de la despesa pública, la qual cosa s'ha traduït en una intensa retallada de la immensa majoria dels serveis públics i en les prestacions socials.
Compartim aquestes informacions perquè ens ajudeu a donar-los la màxima difusió amb el hashtag #CartografiaRecortes

Podeu llegir el comunicat aquí:  http://ow.ly/10wXfn
I descarregar-vos l'informe aquí:  http://ow.ly/10wXjb



Vídeos de les intervenciones a la roda de premsa


11 d’abril de 2016

CCOO Educació dóna suport a les mobilitzacions estudiantils


La Federació d'Educació de CCOO dóna suport a les principals reivindicacions que mobilitzaran els estudiants aquesta setmana. 

9 d’abril de 2016

Granollers. Jornada de treball: L'Educació a Temps Complet

La Federació d'Educació de CCOO col·labora amb la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica en la I Jornada de treball sobre L'Educació a Temps Complet. 

8 d’abril de 2016

El Síndic llegeix la cartilla a Ensenyament


El Síndic recomana a Ensenyament que a l'hora de reduir línies de P3 vetlli per evitar la segregació i no ho limiti a criteris de demanda

El Síndic considera que la supressió de grups quan les necessitats d'escolarització decreixen a causa de l'evolució demogràfica respon al mandat que té el Departament d'Ensenyament

Denuncia un tractament diferenciat en la supressió de grups en funció de la titularitat del centre i del nivell de demanda

Constata que la sobreoferta de places en determinades zones afavoreix la segregació 

Les fluctuacions de la demografia educativa han provocat que en els darrers anys hagin proliferat els canvis del nombre de centres, de grups i de ràtios


Amb caràcter general, el Síndic de Greuges de Catalunya no considera irregular la supressió de grups en barris o municipis en els quals les necessitats d'escolarització disminueixen per la davallada demogràfica, d'acord amb el deure que té el Departament d'Ensenyament de programar l'oferta educativa. Cal analitzar, en tot cas, els motius que justifiquen en una determinada zona suprimir grups en un centre i no en d’altres, i els efectes que aquesta decisió genera en el conjunt del sistema educatiu. 
El Síndic de Greuges de Catalunya ha recomanat al Departament d'Ensenyament que tingui present el deure de programar l’oferta educativa evitant els efectes de la segregació. Això implica que, tot i que la LOMCE ho incorpora com a criteri quan abans no existia, la demanda social de cada centre no sigui el criteri principal a l’hora de programar l’oferta i de determinar si s’apliquen ampliacions o reduccions de grups i de ràtios. Ensenyament farà pública aquest divendres 18 de març l'oferta de places escolars de cara al pròxim curs. 
El Síndic també destaca que cal evitar tancar grups en zones segregades encara que vagi en detriment de la provisió d’oferta en altres zones properes amb més bona reputació, ja que els processos de “fugida” de determinades famílies acostumen a reproduir la segregació escolar. 
A partir de queixes, i també per iniciativa pròpia, s'han analitzat la política i els criteris seguits per l'Administració educativa a l'hora de modificar el nombre de grups i d'unitats que conformen l'oferta escolar. Cal tenir en compte que les fluctuacions de la demografia educativa han provocat que en els darrers anys hagin proliferat els canvis, a través de la programació de l’oferta, del nombre de centres, de grups i de ràtios, bé per increment, bé per decrement, del mapa escolar de molts territoris. 
De les conclusions extretes destaca, amb caràcter general, que la programació de l’oferta a partir de criteris de demanda de les famílies tendeix a reproduir la segregació escolar, perquè acostuma a consolidar la demanda dels centres socialment més prestigiats i a debilitar la dels centres socialment més estigmatitzats. 
També posa de manifest que la sobreoferta té efectes negatius. En aquest sentit ha recomanat al Departament que programi l'oferta amb un equilibri entre la demanda potencial (infants empadronats amb edat teòrica d'accés), la demanda real (sol·licituds) i les places ofertes per zona, sense generar situacions de sobreoferta, pels seus efectes negatius sobre la segregació escolar, encara que aquest fet suposi suprimir grups en determinats centres. 
El Síndic ha detectat un tractament diferenciat en la supressió de grups, amb la tendència a modificar les unitats i els grups dels centres concertats després de la preinscripció, en funció de si queden places vacants, mentre que a les escoles públiques aquest tancament es planifica, sovint, abans de la preinscripció. 
La supressió de grups després de la preinscripció també beneficia les escoles públiques amb més demanda, i debilita les escoles públiques amb una demanda més feble, generalment amb una composició social més desfavorida. 
El Síndic ha recomanat que les supressions de grups es programin prioritàriament en l'oferta inicial, abans del procés de preinscripció, també en el cas dels centres concertats, fent ús del procediment d'ofici establert per a la reducció d'unitats concertades, i que els criteris de programació de l'oferta siguin els mateixos per als dos sectors de titularitat. L'anàlisi de la supressió de grups per al curs 2014/2015, motivada per l'evolució demogràfica, evidencia que, respecte al curs 2013/2014, s'han eliminat grups de P3 a 139 centres, dels quals 131 són del sector públic i 8 del sector privat. Aquesta supressió, però, també es produeix al voltant d'un 50% en centres ubicats en municipis sense oferta privada concertada. Dels 131 centres públics afectats, 66 es troben en municipis sense sector privat.

Ajornada la Mesa de la Funció Pública del 7 d'abril.


VOLEM ELS NOSTRES DRETS, JA!



El govern de la Generalitat ha decidit ajornar, en uns 15 dies, la reunió de la Mesa General de la Funció Pública prevista pel 7 d’abril a les tres de la tarda.

Accedeix al comunicat en pdf

L’Administració addueix com a motiu de l’ajornament la carta del Govern Central sobre compliment de dèficit i pagament a proveïdors.

CCOO volem recordar el Govern, que :
  • Els treballadors i treballadores de la Generalitat són els únics de totes les administracions de Catalunya i de l’Estat que no hem cobrat la paga de 2012 i que també tenim pendents les de 2013 i 2014.
  • A Catalunya es l’únic lloc on no s’han arribat a acords per recuperar la resta de condicions laborals i socials que se’ns van arrabassar a 2012.
  • Ha de donar compliment a la Resolució aprovada per unanimitat pel Parlament de Catalunya en la que l’insta a negociar la recuperació de totes les condicions de treball econòmiques i socials perdudes a 2012.

CCOO urgeix el Govern la convocatòria de la Mesa per negociar l’aplicació de la Resolució del Parlament de Catalunya. 

7 d’abril de 2016

El Parlament aprova la proposta de resolució per evitar la supressió de P3 al Baix Llobregat

El Parlament aprova que no es tanquin línies de P3 al Baix Llobregat 
La Consellera D'Ensenyament tornarà a desobeir el Parlament de Catalunya?

6 d’abril de 2016

La paralització de la LOMCE és un pas necessari però insuficient


CCOO considera que la paralització de la LOMCE és un pas necessari però insuficient



La Federació d'Educació CCOO valora un pas estratègic molt rellevant el fet de que no arribin a aplicar-se les revàlides; per al sindicat, ara és necessari que el Govern acati la decisió del Congrés i paralitzi l’aplicació dels programes en els cursos parells, enterri les revàlides i rectifiqui la prova de 6è de Primària


La derogació de la LOMCE, plasmada ahir en votació al Congrés dels Diputats, presenta dificultats tècniques, a més a més del fet que el Govern que la va promoure segueix en funcions. Es tracta d’una llei orgànica i molts dels seus preceptes són d’aplicació directa i no precisen desenvolupament normatiu. D’altres preceptes s’han desenvolupat i també s’estan aplicant.

Als partits polítics que han sumat els seus vots per a la paralització els correspon impulsar sense demora, i com a mínim, les passes següents:

-Impulsar, mitjançant una nova llei orgànica, la devolució de drets que no precisen desenvolupament normatiu: derogar el 2.bis, retornar als poders públics la proactivitat per garantir l’oferta de places públiques, garantir la no segregació per sexe, retornar les competències que democràticament corresponen a les comunitats autònomes, als ajuntaments i a les comunitats educatives representades als consells escolars.

-Promoure solucions transitòries per als preceptes de la llei que ja estan en aplicació. S’ha de canviar la Formació Professional (FP) bàsica, la prova de 3r de Primària, simplificar els currículums per a què no reverenciïn en estàndards d’avaluació, formular una alternativa per als cursos parells, tenint en compte que el 4t de l’ESO ha d’abandonar els itineraris tancats, i resoldre el problema de les proves d’accés a la universitat.


Amb aquestes respostes es guanya temps i salut educativa per afrontar la redacció d’un nou text i la baralla per un finançament insuficient.

A CCOO li preocupa que PSOE i C’s hagin escrit que en sis mesos tindran un pacte educatiu i una nova llei. I en tres mesos, una reforma de l’FP. Aquests terminis són massa breus per organitzar qualsevol procés participatiu i obrir una negociació amb tants actors com existeixin en l’educació.

CCOO considera imprescindible revertir les retallades educatives dels últims anys i vol retornar als nivells d’inversió anteriors a la crisi per recuperar els 10.000M€ que han anat a parar al forat de les retallades, com les condicions laborals i retributives perdudes durant aquests anys. La recuperació de l’ocupació ha de ser un element determinant per a recuperar l’equitat educativa.

7 d'abril: Mesa de la Funció Pública







Negociació de la recuperació de la paga de 2012 i d'altres drets laborals.

Demà dijous, 7 d’abril, a les 15.00 hores de la tarda, CCOO assistirà a una nova reunió de la Mesa General de la Funció Pública de Catalunya, que es realitzarà a la seu del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat (c/Sepúlveda, 148-150,  Barcelona), amb un ordre del dia que inclou la negociació de la recuperació de la paga de 2012 i d’altres drets laborals dels treballadors i treballadores públics.
 
 
 Xesús González, coordinador de l'Àrea Pública de CCOO de Catalunya.


 
 

Concentració en memòria del company Abel

D’aquí molt pocs dies es compleix un any de la colpidora mort del nostre company Abel.

Des de CCOO emplacem tota la comunitat educativa a participar en l’acte commemoratiu que hem organitzat amb altres organitzacions sindicals. Us esperem a la concentració que tindrà lloc el pròxim dimecres 20 d’Abril, a la Plaça St. Jaume de Barcelona, a les 19 hores.

Perquè ni oblidem, ni l’oblidem
Perquè mai més torni a passar




Barcelona. Xerrada sobre l'avaluació diagnòstica a 3r de primària


L'avaluació diagnòstica a tercer de primària. Ho teniu clar?És obligatòria?Teniu dubtes?  



4 d’abril de 2016

Setmana d'Acció Mundial per l'Educació (SAME) del 25 al 30 d'abril. Participa!


QUÉ ÉS LA SAME?

Des de l’any 2001 la Campanya Mundial per l’Educació celebra la Setmana d’Acció Mundial per l’Educació (SAME). És una setmana, normalment a l’abril, on els més de 124 països que treballem per garantir el dret a l’educació, ens mobilitzem per cridar l’atenció de la comunitat educativa, dels mitjans de comunicació, de la societat en general i especialment, dels/de les representants polítics/ques sobre la necessitat de fer real i efectiu el dret a una educació de qualitat per a tots i totes al món.

1 d’abril de 2016

Article de Manel Pulido. Consideracions a la resolució sobre educació al Parlament de Catalunya


El passat 3 de març de 2016 es va viure una sessió complexa al Parlament de Catalunya. La presentació d’una moció del Grup Parlamentari Socialista sobre educació, i les negociacions sobre la mateixa entre els diferents grups parlamentaris, va finalitzar amb una sèrie de votacions que van aportar uns resultats, si més no, complicats d’interpretar.