31 de maig de 2017

CCOO manifesta la seva satisfacció per la modificació de l'article 19.2 dels PGE

Imposava la rotació de les plantilles educatives provocant inseguretat

CCOO va ser l'única organització sindical que va plantejar una esmena als partits polítics sobre l'article 19.2 de l'esborrany dels Pressupostos Generals de l'Estat que limitava la contractació de personal interí.

El text acordat pel PSOE i el PP elimina les limitacions de l'article 19.2 denunciades per la Federació d'Ensenyament de CCOO, que, en la seva redacció original, condemnava a les plantilles d'educació a la rotació. Lluny d'arreglar el problema de la temporalitat en el sector, aquesta mesura hagués agreujat la situació del personal interí.

CCOO va exigir al Govern del Partit Popular que modifiqués aquest paràgraf en el qual es feia esment a la limitació d'encadenar contractes o nomenaments. A més, CCOO es va reunir amb el PSOE, al que va manifestar la importància que tindria l'eliminació d'aquest article per evitar una gran rotació de les plantilles en els propers tres anys.

El plantejament de CCOO ha estat assumit finalment pel PP i el PSOE en el Ple del Congrés.

La Federació d'Ensenyament de CCOO va plantejar en diverses ocasions que, de no ser esmenada la redacció, convocaria mobilitzacions durant el tràmit parlamentari per forçar als partits polítics a la seva modificació.