18 de juliol de 2017

Religió fora de l'Escola

Campanya impulsada per Europa Laica, en la qual s'integra la Federación de Enseñanza de CCOO.

Religió fora de l'Escola

Les organitzacions i col·lectius que venim impulsant la campanya “Per una Escola Pública i Laica: Religió fora de l'Escola” vam presentar a l'octubre passat davant el Congrés una Proposició No de Llei a aquest respecte. Ara, sumant noves entitats i persones, volem impulsar un esforç específic sobre un dels seus punts: la denúncia i derogació dels Acords amb la Santa Seu de 1979.

De no donar-se aquest pas previ, el presumpte “Pacte educatiu” -pel qual s'ha creat una subcomissió parlamentària- o qualsevol nova llei educativa deixarien de costat, una vegada més, l'exigència democràtica del caràcter laic que ha de revestir el nostre sistema educatiu. La continuïtat de tals Acords i uns altres posteriors amb diferents confessions religioses obliguen a mantenir l'ensenyament de la Religió, com a assignatura d'adoctrinament confessional, en els currículums oficials.

De cap manera cal esperar que una nova llei educativa de caràcter democràtic pugui garantir el laïcisme exigit del marc escolar pel respecte al dret i la formació de la lliure consciència de l'alumnat, de mantenir-se la vigència d'aquests Acords i els posteriorment signats amb altres confessions religioses.
Per això, Europa Laica ha iniciat una campanya de recollida massiva de signatures demandant que el ple del Congrés, en representació de la voluntat democràtica i de la sobirania popular, presenti a debat i es pronunciï per la denúncia i derogació dels esmentats Acords de l'Estat espanyol amb la Santa Seu, així com dels subscrits en el mateix sentit amb altres confessions religioses.

Clica aquí per recolzar una escola pública i laica i la derogació dels Acords amb la Santa Seu de 1979.