27 de juliol de 2018

CCOO trasllada al Ministeri d'Educació les mesures urgents en matèria del professorat


Recuperació de la negociació col·lectiva, derogació de la LOMCE, reducció de la jornada lectiva i ràtios, model extraordinari d'accés i seguiment del transcurs de les oposicions entre les mesures que CCOO considera urgent.

En la reunió, a la qual ha assistit la Ministra d'Educació Isabel Celaa, s'han exposat per part del nou equip ministerial les prioritats de treball per a la legislatura on situen la possibilitat d'anar revertint les polítiques del Partit Popular en matèria d'educació. En la reunió s'ha plantejat un avantprojecte de Llei en el qual es pretén derogar els articles 2, 3 i 4 del RD 14/2012.
CCOO estudiarà el document d'avantprojecte de Llei per fer les aportacions oportunes encara que si que assenyala la dificultat que suposa que la recuperació de drets no es sigui amb caràcter bàsic, com si es van aplicar les retallades.
El sindicat ha posat l'accent en que la reducció de la jornada lectiva, la reducció de les ràtios així com l'eliminació de la limitació en les substitucions, ha de ser una de les prioritats.
A més, el sindicat ha manifestat la preocupació pel compliment de l'Acord per a la millora de l'ocupació en l'àmbit educatiu i ha demanat que es faci un seguiment del mateix en una comissió de treball.
Finalment, CCOO ha portat a la taula la negociació d'un model extraordinari d'accés. El plantejament del sindicat és clar en aquest sentit i així el vam fer arribar a les taules de negociació: una oferta extraordinària de places requereix, com en altres etapes ha succeït, d'un model extraordinari.
Per al sindicat han d'existir mesures que afavoreixin que totes les persones, que no han pogut obtenir la plaça com a conseqüència de les retallades en ocupació i la limitació de la taxa de reposició, puguin veure reconegut el seu treball durant els anys de majors retallades en aquest escenari d'àmplia oferta d'ocupació pública.
Entre les mesures proposades està la configuració d'una fase d'oposició on les proves no siguin eliminatòries de manera que es pugui fer una avaluació global dels coneixements i les competències pedagògiques dels aspirants. A més, una fase d'oposició amb proves no eliminatòries limita que es configuri un accés més basat a eliminar aspirants que a valorar les actituds i aptituds d'aquestes persones.
Sobre la LOMCE, CCOO ha plantejat la necessitat de la derogació de la LOMCE i que una nova Llei Educativa ha de plantejar-se des de la lògica d'un pacte social i polític. Mentre que aquesta nova Llei no sigui una realitat CCOO considera necessari que els aspectes més lesius de la LOMCE siguin modificats amb la major urgència possible.